Konkursas

2024 m. gegužės 17 d. dalyvavau II – ajame   Povilo Meškėlos populiariosios muzikos konkurse, kuris vyko Vilniaus Algirdo muzikos mokykloje. Konkurse varžėsi labai daug talentingų vaikų.  C kategorijoje (13 – 16 m.) išbandžiau ir aš savo jėgas.  Mus vertino teisėjai: vokalo mokytojas ir konkurso organizatorius Povilas Meškėla, chormeisterė ir solfedžio mokytoja bei  vertinimo komisijos pirmininkė Miglė Uleckienė,  Muzikos mokykloje dirbanti vokalinio dainavimo mokytoja Austėja Lukaitė. Nors nelaimėjau, mane gerai įvertino muzikos mokyklos mokytojai. Teigiami atsiliepimai suteikė man daugiau pasitikėjimo savimi ir sumažino jaudulį. Džiaugiuosi, kad turėjau galimybę parodyti savo sugebėjimą dainuoti šiame konkurse. Tikiuosi, kitais metais bus dar viena galimybė dalyvauti konkurse, gal užimsiu aukštesnę vietą.

                                                            I a klasės mokinė Ieva Lapėnaitė

Didžiuojamės Ievutės kūrybiškumu, nuostabiu balsu ir linkime sėkmės kituose konkursuose.

Baltic Amber Jūrmala 2024

Sveikiname šokių festivalio – konkurso „Baltic Amber Jūrmala 2024“ šokėjus, kurie labai gerai pasirodė ir pelnė vietas:

  1. Merginų liaudiškų šokių grupė „Salelė“ – 2 vieta.
  2. Liaudiškų šokių grupė „Salynėlis“- 2 vieta.
  3. Liaudiškų šokių grupė „Mažasis salynėlis“- 3 vieta.

Džiaugiamės gera kelione ir patirtais įspūdžiais!

Šokio mokytoja Laima

Mini bioklasė

Gegužės 10d. 2c klasės mokiniai dalyvavo ugdymo karjerai renginyje su UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ vykdomo projekto „Mini bioklasė“ atstovais, mokinės Elzės mama. Atvykę svečiai ne tik supažindino mokinius su mokslininko specialybe, bet ir klasės erdvę trumpam pavertė moksline laboratorija. Išklausę saugaus elgesio su cheminėmis medžiagomis instruktažą, vaikai aktyviai patys ėmėsi tyrinėjimo veiklos, eksperimentų ir bandymų,  tapo mažaisiais mokslininkais – tyrinėtojais. Pasitelkdami į pagalbą skaičiavimo gebėjimus, jie stebėjo, kaip keičiasi spalvos, maišė įvairias medžiagas ir galėjo pasidžiaugti gautais besišypsančiais veidukais. Toliau vaikai atliko eksperimentą, kurio metu įsitikino, kaip muilas apsaugo nuo bakterijų ant rankų. Nors kiekvieno mokinio bakterinis „pirštų atspaudas” buvo unikalus, tačiau dar ilgai (net keletą dienų iš eilės) mokiniai apžiūrinėjo, aptarinėjo ir lygino bakterijų vaizdus.

Su įvairiais skysčiais vaikai atliko eksperimentus, pildami citrinos rūgštį ir sodą. O kito eksperimento metu, naudodami tuos pačius ingredientus, stebėjo, kaip pats prisipučia balionas. Pasidalinę geromis emocijomis, mokiniai įsivertino gautas žinias.

Nuoširdžiai dėkojame UAB „Thermo Fisher Scientific Baltics“ atstovams, Elzės mamai už suteiktą galimybę vaikams susipažinti su mokslininko veikla, saugiu darbu laboratorijoje bei saugiais, paprastais, o kartu ir įspūdingais eksperimentais.

Pradinių klasių mokytoja Galina Naujokaitienė

Vilniaus universitete

Gegužės mėnesį 6a kl. mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojų Laimos ir Ugnės, lankėsi seniausioje ir didžiausioje Lietuvos mokslo šventovėje – Vilniaus universitete. Prie VU Filosofijos fakulteto durų mus pasitiko M. Donelaičio skulptūra ir įspūdingos bibliotekos durys, kuriose atradome visą VU susikūrimo istoriją. Pirmiausia aplankėme J. Lelevelio salę, kurioje sienų ir skliautų tapyba siekia XVII – XVIII a. Po to mokytojų lydimi kilome į Observatorijos bokštą labai siaurais, stačiais senoviniais laiptais. Tačiau kilti buvo verta, nes viršuje pamatėme nuostabią Vilniaus panoramą. Vėliau aplankėme P. Smuglevičiaus salę, kurioje buvo atidaryta paroda, skirta Lietuvos įstojimo į NATO ir Europos Sąjungą 20-mečiui paminėti. Mes turėjome galimybę pakeliauti po Europos valstybes ne autobusais ar lėktuvais, bet rankraščiais, knygomis, žemėlapiais, nuotraukomis ir kitais dokumentais. Aplankėme ir Šv. Jonų bažnyčią, kurioje stovi patys didžiausi Lietuvoje vargonai. Vilniaus universitetas įspūdingas ne tik savo dydžiu, vidaus grožiu, bet ir kiemų gausa. Aplankėme S. Daukanto kiemą ir viduryje augantį iš S. Daukanto gimtinės gilės jo garbei pasodintą ąžuolą.Tikimės, jog po septynerių metų po Vilniaus universitetą vaikščiosime ne kaip svečiai, o kaip ,,VILNENSIS ALMA MATER“ studentai.

Edvinas Narbutas, 6a kl. mokinys

Išdykauja, krykščia, žaidžia!.., nesvarstydami – kodėl ir kam?.. Jeigu šita žemė kam priklauso – tai pirmiausia, žinoma, vaikams! (Justinas Marcinkevičius)

Vaikų diena

Trečiąją gegužės savaitę 1a klasės mokinių kabinete darbai virte virė. Artėjant Vaikų dienai norėjosi ją ir padaryti šventiška diena. Talkinant 5a klasės mokiniams ir padėjėjai Kristinai pasipuošėme klasę.

Per visuomeninio ugdymo /dailės  pamoką pirmokai pristatė kūrybinius darbus tema „O mes vaikai, o mes pasaulis“, iš kurių trys – buvo atrinkti ir išsiųsti į  parodą Vilniaus „Šviesos“ pradinėje mokykloje.

Gegužės 17 dieną 1a klasės mokiniai puikiai nusiteikę ir kruopščiai susiskaičiavę pinigėlius bei susiplanavę, ką už juos pirks , išsiruošė į Geležinkelio muziejų. Prie mūsų kompanijos geranoriškai prisijungė ir keli tėveliai.

Pirmą kartą vykome ne užsakytu, bet viešuoju transportu, kuriame ir elgtis būtina šiek tiek kitaip. Vaikai suprato, kad autobusas zuikių neveža. Vadinasi, norint juo važiuoti būtina įsigyti bilietą, jį pažymėti; be to, svarbu gerbti kitus keleivius – garsiai nekalbėti, esant būtinybei užleisti/praleisti.

Įžengę į Geležinkelio muziejų vaikai pasijuto lyg pasakoje: daug šviesos, daug veidrodžių ir gausybė įvairių vaizdinių priemonių. Pirmokai buvo labai drausmingi, aktyviai atsakinėjo į daugybę klausimų – įtvirtino per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas įgytas žinias apie kelionę traukiniu. Kiekvienas turėjo galimybę prieiti prie senovinio komposterio ir ne tik plika akimi jį pamatyti, bet ir pasižymėti bilietuką. Vaikai aiškinosi, kas yra signalų stotis, depas, peronas.

Smalsumo vedini ėjome požemine perėja, stabtelėjome perone.

Edukacijai pasibaigus užsukome į McDonald‘ą. Prie kasų nusidriekė ilga pirmokų eilė. Suaugusiems įdėmiai stebint  vaikai jautėsi gerokai ūgtelėję – savarankiškai rinkosi, užsisakė ir pirko  kas bulvytes, kas ledus… Draugiškai susėdę prie dviejų bendrų stalų laikydamiesi etiketo taisyklių mokiniai  skaniai valgė ir nepamiršo nunešti panaudotų padėklų ir indelių. Mažųjų lankytojų šventiška diena spinduliavo pačiomis geriausiomis emocijomis. Išvyka viena, o gyvenimiškų pamokų išmokta nemažai.

Grįžę į mokyklą vaikai dar ilgai dalijosi dienos metu patirtais įspūdžiais ir vienareikšmiškai sakė, kad viskas labai patiko.

Ačiū tėveliams už pagalbą organizuojant šią išvyką. Skleiskite savo meilės šilumą mažiesiems, supraskite juos. Leiskite augti laimingiems ir mylimiems.

Mokytoja Nijolė Ramonienė

RENGINYS LRS, SKIRTAS LIETUVOS STEIGIAMOJO SEIMO IR RESPUBLIKOS DIENAI PAMINĖTI

Gegužės 20 dieną Vilniaus Salininkų gimnazijos gimnazistai su istorijos ir pilietiškumo pagrindų mokytoja Nera Prakapiene vyko į Lietuvos Respublikos Seimą ir dalyvavo diskusijoje ,,PRIMUS INTER PARES: Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko vaidmens raida”. Šios diskusijos metu mokiniai išklausė pristatymų ir daug sužinojo apie Seimo Pirmininko teisinį statusą prieškario Lietuvoje, apie 1920-1940 metų LRS Pirmininkų portretų bruožus ir Lietuvos Respublikos Aukščiausiosios Tarybos Pirmininko teisinį statusą ir įgaliojimus pagal Laikinąjį Pagrindinį Įstatymą bei Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko teisinį statusą ir įgaliojimus pagal 1992 m. Konstituciją. Gimnazistai labai džiaugiasi turėdami galimybę dalyvauti įvairiuose LRS renginiuose ir būti Lietuvos Respublikos dalimi. Dėkojame mokytojai Nerai Prakapienei, jog suorganizavo šią išvyką.

IIa klasės gimnazistė Meda

Tarptautinė vaikų gynimo diena

Gegužės 17 dieną Vilniaus Salininkų gimnazijos stadione klegėjo vaikai. Čia susirinko gimnazijos priešmokyklinių grupių, pradinių klasių mokiniai. Į svečius atvyko mažieji bičiuliai iš Vilniaus Salininkų lopšelio-darželio. Lietuvoje Vaiko diena minima gegužės trečiąjį penktadienį. Ši data pasirinkta neatsitiktinai – ji įsiterpia tarp Motinos, Tėvo ir Šeimos dienų.

                      Vaikai sportavo, skaičiavo, dėliojo geometrines figūras, skaitė, kūrė istorijas, pūtė burbulus ir piešė, išmėgino savo ir komandos jėgas įvairiose rungtyse, žaidė. Atkeliavę į „Baltijos” stotelę vaikai tapo „jūrininkais” ir „išplaukė” į kelionę. „Išvykdami” gavo užduočių:  koks didžiausias Baltijos jūros gylis? Kas viduramžiais karaliavo jūroje? Koks seniausias Lietuvos uostas? Kokie žinduoliai, žuvys gyvena Baltijos jūroje? Kokių naudingųjų iškasenų ten yra? Atsakymų vaikai ieškojo stadione, trumpam virtusiame jūros platybėmis. Už teisingus atsakymus jie gavo „jūros akmenėlių”.

Laikas stadione pralėkė greitai. Juk šventes švęsti ir išdykauti kartu labai smagu.

Direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Diana Dubasienė

Edukacinis užsiėmimas Geležinkelių muziejuje

Gegužės 16 dieną 1b klasės mokiniai vyko į Geležinkelių muziejų, kur dalyvavo edukaciniame užsiėmime “Būk saugus”. Moderniame muziejuje mokinius pasitiko gidas. Nusipirkę ir pasižymėję kelionės bilietus vaikai lankėsi skirtingose erdvėse, suskirstytose į stotis ir peronus. Muziejaus geležinkeliu mokiniai smagiai „keliavo traukinuku” per ekspozicijoje įrengtas stotis. Vaikai susipažino su geležinkelio darbuotojų darbo įvairove, linksmai leido laiką „Vaikystės stotyje“. Aplankė maketų salę, kurioje yra trys veikiantys maketai su žaismingai riedančiais traukinukais, kurie padėjo pažinti geležinkelio struktūrą: kelius, tiltus, tunelius, pastatus, signalizaciją. Pirmokai  sužinojo geležinkelio istorijos paslaptis, užsiėmimo metu susipažino su saugaus elgesio prie geležinkelio taisyklėmis ir įvairiais ženklais. Jie išsiaiškino, ką reikia žinoti norint saugiai kirsti geležinkelį, kuo skiriasi garsiniai, rankiniai ir signaliniai ženklai, kokie pavojai tyko geležinkeliuose, kodėl svarbu laikytis pagrindinių saugumo taisyklių. Programos metu vaikai žaidė situacinius žaidimus. Vaikams ekskursija buvo įdomi, naudinga. Kupini įspūdžių ir geros nuotaikos, bet pavargę, jie grįžo į mokyklą. 

Mokytoja Nijolia

Seminaras pedagogams  ,,Geros pamokos receptas?”

Iš tiesų seminaro, vykusio gegužės 16 dieną Salininkų gimnazijos pedagogams, tema skamba kaip retorinis klausimas. Ir neatsitiktinai. Juk   pamoka yra planuojamas, bet dažnai nenuspėjamas procesas, nes jame dalyvauja ir mokytojas, ir mokiniai. Nuo abiejų pusių tikslo, motyvacijos, gebėjimo perteikti ir priimti bei suvokti dėstomą temą priklauso pamokos sėkmė. Vis dėlto didelę reikšmę turi teisingai iškeltas jos tikslas ir uždavinys,  kurį mokiniai privalo atlikti. Apie juos ir kalbėjo Salininkų gimnazijos direktorė Jelizaveta Tumlovskaja. Seminaras iš tiesų buvo informatyvus,naudingas ir įdomus. Mokytojai ne tik klausėsi teorinio naratyvo,bet turėjo galimybę ir praktiškai kelti tikslą bei uždavinį, juos aptarti. Ypač įsiminė direktorės Jelizavetos mintys, jog pamoka – ugdymo proceso dėlionės dalis, ji turi būti struktūruota, bet netarnauti struktūrai. Direktorė pažymėjo,kad švietimo raida turi lenkti bendrą visuomenės raidą. Seminaro medžiaga buvo perteikta konstruktyviai, aiškiai ir vaizdingai. Dėkojame lektorei ir laukiame kitų įdomių ir naudingų užsiėmimų.