Moksliniai pradinukų atradimai

Lapkričio 23 d. Vilniaus Salininkų gimnazijoje vyko tradicinė Mokslo diena. Šiemet prie šio projekto prisijungė ir patys mažiausi gimnazijos mokiniai – priešmokyklinukai ir pradinukai.

                      Priešmokyklinių grupių mokiniai aiškinosi, ar tikrai vanduo – gyvybės šaltinis, ir gamino kaleidoskopą.

Pirmokai ir antrokai tyrinėjo medžių lapus, darė jų atspaudus; klausė obuoliukų pasakos, gamino obuolių ugnikalnį; sužinojo, kad žaislus gali pasigaminti patys, meistravo robotukus; tyrinėjo šviesą ir spalvas bei sužinojo, kad akys gali mus apgauti.

Trečiokai ir ketvirtokai pasijuto lyg detektyvų klube. Jie bandė įminti  detektyvinę mįslę. Įvykdytas nusikaltimas. Įkalčių nerasta. Tik baltas lapas. Ką jis slepia? Naudodami  citrinos sultis, pagaliuką vaikai popieriaus lape rašė slaptą žinutę. Pašildę išdžiūvusį raštelį išvydo užrašytus žodžius. Mokiniai aptarė  citrinos sulčių savybes ir išaiškino nusikaltimą.

Vaikai susipažino su magnetu ir jo savybėmis. Atlikdami įvairius bandymus jie stebėjo, kaip veikia skirtingi ar vienodi magneto poliai. Mokiniai sužinojo, kad be magneto neveiktų elektros varikliai, negamintume elektros, neturėtume daugelio prietaisų.

Mokiniai papildė žinias apie gintarą, tyrinėjo gintaro gabalėlius ir atliko bandymą, kokiame vandenyje skęsta ar neskęsta gintaras.

Vaikai susipažino su senovės amatų istorija, kaip viskas keitėsi iki šių dienų, ir atliko praktinį darbą iš vilnos.

Pradinių klasių mokiniai keitėsi ir dirbo skirtinguose kabinetuose, todėl pasijuto tarsi laipteliu ūgtelėję. Grįžę iš pamokų dalinosi teigiamomis emocijomis ir įspūdžiais. Vaikai prašė, kad tokių pamokų būtų daugiau.

Mokytojoms taip pat buvo galimybė pamatyti kitokius vaikus, susipažinti su jų stipriosiomis ir silpnosiomis pusėmis. Kiekviena klasė paliko savo pėdsaką gimnazijos projekte.

Džiugu, kad pirmasis blynas neprisvilo ir projektas pavyko.

Pradinių klasių mokytoja

Diana Dubasienė

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *