Vilniaus Salininkų gimnazijos pradinukų integruotų veiklų diena „Kosmosas“

Kovo 27 dieną mūsų gimnazijos pradinių klasių mokiniai įsitraukė į įspūdingą ir įdomų mokymosi procesą. Šią dieną visi pakilo skrydžiui į kosmosą. 

Pirmokai ir antrokai aiškinosi ir diskutavo, kas vyksta kosmose, žiūrėjo edukacinius filmukus apie kosmosą ir Saulės sistemą, minė mįsles apie Žemę, Saulę ir Mėnulį bei piešiniuose vaizdavo savo kelionę. Jaudinanti ir užburianti kelionė leido pamatyti meteoritų lietų, atrasti Mėnulio savybes, susipažinti su Saulės sistema, žvaigždynais, sužinoti, kodėl dieną keičia naktis. Vaikai įgijo žinių apie gamtos reiškinius, kosmoso platybes, skatinant kūrybiškumo laisvę norėjo pabūti astronautais ir nuskristi, pasitelkę vaizduotę, į kosmosą.

Trečiokai dar geriau susipažino su kosmose esančiais objektais: sužinojo įdomių faktų,  aiškinosi, kuo kometa skiriasi nuo meteoro ir kodėl mėnulio nepaveikia Žemės trauka? Mokiniai  atsakinėjo ir į viktorinos „Skrydis į kosmosą“ klausimus. Jie atliko įdomias užduotis, bandydami atrasti pasislėpusių planetų poras ar po matematiniais veiksmais slypintį spalvingą astronautą. Mokiniai lenktyniavo, kuri komanda greičiau sudės 110 detalių saulės sistemos mozaiką. 

Anglų kalbos pamokos metu mokiniai nagrinėjo temą „Stay clean in space”. Dirbdami grupėse jie išsikėlė prielaidas ir  diskutavo apie kosmonautų kasdieninius higienos įpročius, žiūrėjo ir nagrinėjo kosmonauto interviu, atliko bandymą su vienkartiniais rankšluosčiais – kapsulėmis, pasitikrino įgytas žinias su interaktyvaus žaidimo „KAHOOT” pagalba.

Ketvirtokai virto moksline ekspedicija ir ėmėsi tyrinėti pačią kosmoso gelmę. Mokinių grupelės, įtrauktos į  kosminę misiją, glaudžiai bendradarbiavo siekdamos geriausių rezultatų. Įvairiuose šaltiniuose mokiniai  aktyviai ieškojo atsakymų į klausimus apie kosmoso objektus, reiškinius, technologijas ir aiškinosi naujausius mokslinius tyrimus. Mokiniai kūrė įspūdingus plakatus, atvaizduojančius jų kosminę misiją. Jie  demonstravo ir savo kūrybiškumą bei sumanumą kurdami astronautų, erdvėlaivių, raketų bei kosminių stočių modelius. Neapsiribodami tik teorinėmis žiniomis, mokiniai įgyvendino savo kosminių tyrimų projektą atlikdami praktinį eksperimentą „Didysis sprogimas“. Vaikai rašė mokslininkų dienoraščius, kuriuose išreiškė savo įžvalgas ir įspūdžius. Vėliau savo atradimus ketvirtokai pristatė antrokams. Kaip smalsu ir smagu klausyti, patirti, keliauti kartu.

Veiklos sukėlė didelį susidomėjimą ir įkvėpė mokinius tyrinėti kosmosą ir siekti pažinimo. Tai buvo ne tik diena, kai mokiniai įgijo naujų žinių apie kosmosą, bet ir puiki galimybė išreikšti kūrybiškumą ir bendradarbiavimą.

Mokslinė ekspedicija baigė savo misiją. Sveiki sugrįžę į Žemę.

Pradinių klasių mokytoja Diana

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *